Z pewnością w swoim portfelu masz kilka kart lojalnościowych. Niektórych używasz częściej niż pozostałych. Zastanawiałeś się dlaczego? Może to po prostu Twoje ulubione sklepy lub do tych miejsc jest ci po drodze? Okazuje się, że nie zawsze za wyborami stoją nasze przyzwyczajenia czy wygoda. Poranna kawa kupiona w przytulnej kawiarni, manicure zrobiony w konkretnym salonie, a pieczywo kupowane zawsze w tej samej piekarni - dlaczego? My wiemy, że z wyborem określonego programu lojalnościowego wiąże się szereg innych czynników determinujących podjęcie przez klienta decyzji zakupowej. Jak zatem uatrakcyjnić program lojalnościowy?
Listen to "| Łukasz Wołek| Czy programy lojalnościowe działają?" on Spreaker.
Something special!
Klient płaci również za doświadczenie (więcej na ten temat tu! LINK do Art z labbera o marketingu doświadczeń), które towarzyszy procesowi zakupowemu i które wyróżnia je na tle innych wspomnień zakupowych. Program lojalnościowy też może spełniać taką funkcję. Trzeba jedynie pomyśleć, jak w atrakcyjny sposób „opakować” naszą ofertę lojalności. Mogą to być wydarzenia towarzyszące, akcje promocyjne czy oryginalna tematyka programu lojalnościowego. Sky is the limit!
Zaproś do gry
Program lojalnościowy wcale nie musi być nudny. Intrygującego charakteru doda element rywalizacji, czyli tzw. gra w grę. Taka formuła programu lojalnościowego zatrzyma przy was klienta i zainteresuje go waszą marką, tym bardziej że grę lojalnościową zwieńcza …
Obdarowanie nagrodą
Każdy lubi otrzymywać darmowe upominki. Mogą być niespodzianką, która czeka na końcu procesu zapisu do programu lub rekompensować czas, w którym konsument zbiera punkty. Benefity również mogą promować nasz program lojalnościowy, aby klient od początku wiedział, co może dostać w zamian za lojalność. Oznacza to, że będziesz musiał dostarczyć nagrody, zaoferować rabaty lub gratisy dostępne wyłącznie dla grupy, która ci zaufała i przystąpiła do programu. Pokaż, jak wspaniałe jest być częścią społeczności konsumenckiej Twojej firmy!
Dobry uczynek
Miło jest coś dostać, ale jeszcze lepiej jest coś podarować. Umożliwienie tego konsumentom będzie wyjątkowo atrakcyjnym sposobem na oryginalną prezentację programu. Ułatw czynienie dobra poprzez możliwość przekazania sumy pieniędzy na szczytny cel lub wsparcie działalności charytatywnej. Możesz też zaangażować się w akcje ekologiczne i wraz z nabywcami wspierać wybrane placówki, a to wszystko w ramach programu lojalnościowego. Just make a wish!
Współpraca
Pandemia przybliżyła nam lokalnych przedsiębiorców, z empatią podzielaliśmy ich niepokój o biznesowy byt. Ludzie starali się wspierać ich działalność, wiedząc, że jest im ciężko utrzymać się na rynku. Ty również możesz pomóc i uatrakcyjnić jednocześnie swój program lojalnościowy dzięki współpracy z taką firmą. Informacja o waszej marketingowej i handlowej relacji rozprzestrzeni się również wśród jej klientów, a ty zyskasz kolejnych, lojalnych konsumentów.
Nie szufladkujmy programu lojalnościowego jako atrakcji skierowanej tylko do starszych pokoleń. Czasy standardowej lojalności minęły. Obecnie liczą się oryginalne aktywizacje, zapadające w pamięć programy i wpisujące się w trendy aktywności. Program lojalnościowy może sprostać tym wyzwaniom! Co więcej, może zapaść w pamięć przyszłego, stałego konsumenta!
Enjoy!