Jak ocenić efektywność programu lojalnościowego?

Program Lojalnościowy jak każda inwestycja powinien podlegać regularnej ocenie. Podstawą jest ustalenie, jakie cele ma spełniać program lojalnościowy.

 

Mogą to być:

jak ocenic efektywość programu lojalnościowego

Pomocne są też, wskaźniki KPI, takie jak:

Bezcenny źródłem wiedzy są raporty, które można wygenerować w oprogramowaniu obsługującym program lojalnościowy. Są w nich zawarte informacje:

Osoby odpowiedzialne za program lojalnościowy powinny porównywać wyniki własnego programu z podobnymi programami lojalnościowymi w branży. Dokonując analizy konkurencji, warto zwrócić uwagę na te elementy:

raport efektywności programu lojalnościowego

Raport, w którym będziemy podsumowywać wskaźniki efektywności, najlepiej tworzyć regularnie np. co kwartał. Powinien być on punktem wyjścia do ewentualnych zmian.

Program lojalnościowy powinien być elastyczny i dopasowywać się do zmieniających się zachowań użytkowników. Duży wpływ na ewentualne zmiany mają też nowe technologie, zwłaszcza rozwiązania AI, dobrym przykładem jest tutaj aplikacja lojalnościowa Viscale Box, wykorzystujące sztuczną inteligencję do digitalizacji dokumentów zakupowych i naliczania punktów. To rozwiązanie sprawia, że koszty digitalizacji faktur i paragonów mogą być niższe nawet o połowę. porównaniu z pracą człowieka, co wpływa na obniżenie całkowitego kosztu obsługi programu lojalonościowego.

Posłuchaj wywiadu

Kiedy warto zainwestować w program lojalnościowy?

Przeczytaj również:

Webinar lojalnościowy
x